Adverteren in de Volkskrant: krachtige krant advertenties

Met een bereik van ruim 700.000 Nederlands is de Volkskrant een van de grootste kwalitatieve nieuwsmerken in Nederland. Een echte kwaliteitskrant, met altijd weer scherpe rapportages, interview die verder gaan dan de oppervlakte en nieuws achter het nieuws. Niet vreemd dat veel merken in de Volkskrant adverteren.

De Volkskrant is niet alleen een autoriteit op nieuwsgebied maar ook een van de grotere spelers op informatieverstrekking over opinie, debat, kunst, cultuur en lifestyle.

Wat kost een advertentie in de Volkskrant?

De kosten van adverteren in de Volkskrant verschillen, over het algemeen geldt: hoe groter het formaat, hoe hoger de kosten. Ook de dag waarop je advertentie wordt gepubliceerd heeft invloed op prijs.

Daarnaast heeft het type advertentie invloed op de kosten. Familieberichten zijn het goedkoopst, gevolgd door commerciële advertenties. Voor een personeelsadvertentie ben je het meest kwijt.

Hood Editie vs. Volkskrant Magazine

Vele regionale en landelijke kranten hebben tegenwoordig een magazine op zaterdag, zo ook de Volkskrant. Ook het Volkskrant Magazine biedt diverse advertentiemogelijkheden. Een voordeel van adverteren in het Magazine vs. de hoofd editie is dat het Magazine vaak met extra aandacht wordt gelezen, wat de kans vergroot dat jouw advertentie ook wordt gezien. Ook worden er vaak wat luchtigere onderwerpen besproken in het magazine, lezers met een positieve mindset zijn ontvankelijker voor jouw boodschap. Om wat voor luchtigere onderwerpen het gaat? Denk aan fotografie, koken, wonen en interieur, cultuur, musea, liefde en mode.

Volkskrant doelgroep

De Volkskrant wordt voornamelijk gelezen door hoger opgeleiden met een bovengemiddeld inkomen. De lezers zijn maatschappelijk betrokken en hechten waarde aan objectief nieuws, ze doen hun best de wereld te begrijpen, open te staan voor verschillende standpunten en op basis hiervan een mening te vormen.

Bereik Volkskrant

De Volkskrant bereikt zo’n 735.000 mensen, met de zaterdagbijlage in het weekend ligt het bereik nog iets hoger. Deels doordat meerdere leden van het gezin de tijd nemen om de bijlage te lezen, deels omdat er ook abonnees zijn die enkel en abonnement hebben op de zaterdagkrant.

Voordeel adverteren krant

Adverteren in een krant heeft als grootste voordeel dat je als adverteerder serieuzer genomen wordt. Lezers van een bepaalde krant hebben een bewuste keuze gemaakt voor een krant en nemen daardoor adverteerders in deze krant bewust en onbewust ook serieuzer